tisdag 19 november 2013

Veckoslut och provvecka

Fint att ha körtimme i soluppgången! 

Hej,
Det var en tid sedan jag bloggade, och har dessutom för tillfället lit bråttom så här kommer ett snabbt sammandrag över de senaste dagarna:

Fredag förra veckan var dagen då studentexamens resultat kom. Hela skolan gick som på lina. Vissa positiva överraskningar, men dessvärre många besvikelser också. Är själv helt nöjd med mitt M i engelska, men A i finska var kanske lite pinsamt. Nå, livet går vidare. Kan trösta mej med att A är högsta betyg i andra länder, som pappa sa.. Haha.. På eftermiddagen bar det av till halkbanan med C. Den gick väl helt okej, roligt med lite roadtrips-känsla :D På kvällen var det pre-lillajulsfirande hos Sophie med ett härligt gäng människor. Var själv bara helt sjukt trött efter en tung vecka, men trevligt med en lugnare kväll  i alla fall :)

På lördag var det restaurangdag i stan. Vädret var nästan vårigt, soligt och ganska varmt till och med. Roligt att se Helsingfors i ett annat läge så att säga. Mycket mer öppet och lite Medelhavs-känsla över det hela (fastän det knappt var 10 grader då..). Träffade dessutom på 2 av mina inspirationskällor och förebilder: Angelica Blick och Andreas Wijk som var på besök i stan. Kvällen gick sen ut på fysikläsing och hemmakväll med kortspel och fotboll.

Under söndagen fortsatte fysikläsingen. Var till gymmet för första gången på evigheter, och det märktes verkligen! Så tungt! Och söndagskvällis med M&M enligt tradition mot kvällen. Skön söndag.

Igår var det kort men trög skoldag, bibban och plugga det sista av fysiken. Sista officiella fysikprovet var idag, och jag vågar nästan säga att det gick bra! Lyckades svara på alla uppgifter åtminstone :) Vi får se hur det gick sen nästa vecka, om jag är lika positiv ännu då.. hehe.. Så var det matta-provförberedande och nu har jag bara undvikit att gå nära mina anteckningar i matta, för att inte behöva läsa till provet imorgon.

Kvällens planer är... UTGÅNG! Haha.. kanske inte helt, men Melinas första lagliga så vi får se vart kvällen bär! Provvecka och mattaprov imorgon, men #YOLO eller något. Men nu måste jag sticka! Puss, ha det gött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar