onsdag 6 november 2013

Home is behind, the world ahead


Tjohej! Ny vecka och det är redan onsdag, vilket betyder att ingen vanlig skola mera för mej resen av veckan! Riktigt skönt med tanke på hur liten min motivation varit för skolan på sista tiden. Dessutom pressas det på med studentskrivningar, högskolor, inträdesprov och grejjer. Jobbit värre för såna stressaren som jag.. Har nu också fått höst-flunsan som jag bara väntat på att få eftersom jag ALLTID får den. Borde väl ha insett varningssignalen när jag en dag gick i blåsten och ögonen började rinna som fan! Och då menar jag inte bara några tårar, utan de rann! Hahah, folk titta på mej som de undra jag var okej :D

Har varit så trög den här veckan och livet bara kretsat kring skola, bilskola, serier och lite träning. Lyckades ändå övertala mej själv att dra till skolan idag. Tur det, för jag hade inbokat ett abi-samtal med psykologen. Ingen aning vad jag skulle få ut av det, men över en timme satt jag och prata. tydligen hade jag mycket och säga (som vanligt), men det var skönt att tala med någon 'professionell', fastän det inte är några större problem. Skönt bara att dela tankar och livssyner liksom :) Så var det vanlig skola och rektorstimme följ av körtimme där efter. Har verkligen inte fått något annat vettigt gjort under kvällen, än att konsatera att Bafusin och te inte är någon vidare kombo.

Vill verkligen må lite bättre imorgon då de blir och titta på olika högskolor med skolan. Aalto och Vik för min del, kommer bli spännande fastän jag nog inte tror jag kommer att studera vid någon av dom. Men alltid kan man bli mer allmänbildad. Känslan är lite febrig nu, men det brukar gå om efter lite sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar