torsdag 21 november 2013

Hallo, ich bin ein Berliner!


Tja! Den är så kallade 'provveckan' har varit allt annat än skola. Inte kanske helt, men till en stor del i alla fall. En barrunda bestående av en fullproppad Aussie bar och en desto tommare Shot bar på tisdag kväll. Lilla Melina som äntligen blev myndig skulle såklart firas! Roligt att träffa lite nytt folk också, härliga typer! :) Fick skjuts hem och var i sängen före 1.

På onsdag var det matematikprov som gällde. Det gick bättre än bra, trots allt. Kanske barrundan borde bli en tradition före varje matta prov? :D Chillade i skolan några timmar, hade modda förberedande och där var skoldagen slut. Så var LinQ och Cessi förbi på kaffe och klippning av LinQs hår. Hade aldrig förr klippt asiatiskt, tjockt och stark hår, så jag var skitnervös att allt skulle skita sej. Men det blev lite bråttom mot slutet så klippningen blev på hälft, men skallig blev hon i alla fall inte, hehe.. Så blev det en lite halv-spontan kaffe (nr. 2) med en kul jappe och lite slökörade innan gymmet. Det är förresten konstigt hur konditionen kan försämras så mycket med att inte träna på ett par veckor. Sjukt! Okej, kanske nattens sömnbrist också inverka, men i alla fall. Det ska det bli ändring på, lovar!

STRIKE A POSE!
























Idag skrev jag en essä i 4h, och hade en tyska hörf som jag totalt glömt bort att jag skulle ha. Nå, den kändes ovanligt lätt, så bra gick det väl.. Sen var tanken att plugga tyska verb till provet imorgon. Men den planen har gått i kras. Tror att det att som allt tog mej fem timmar att läsa igenom tre sidor med verb en gång, EN GÅNG! Av de fem timmarna gick säkert två åt att halvsova på golvet, en halv att söka läsnings-snacks i köket, så fick jag bykat, massa bloggar lästa, en värld i candycrush spelad och massa annat viktigt. Nu har jag gett upp med läsandet och litar på min inre tyska-guru hjälper mej igenom provet imorgon!
Nä nu tänker jag gå och sova och tagga för veckoslutet!              
Danke und Guten nacht!            

Bara för att hon e så jäkla söt, hon. Melina 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar