torsdag 14 november 2013

Har ingen inspiration att blogga. Vad ska jag skriva om? Flunsan blev bättre efter pilates och bastu på tisdagen och att det var handbollsmatch igår? Att jag hade dubbel körtimme idag och såg de första solstålarna på flera månader (kändes det som)? Är det något som helst intressant med det?
Skulle behöva få fara och träna. Borde klara provveckan. Skolans inspiration är noll och sitter bara och stirrar på klockan. Hemma samma sak. Som om jag väntar på att något ska hända. Att någon underbart spontan filur ska plocka upp mej och säga: "kom, vi gör något galet!" ? Att jag får gå och sova? Är så sjukt trött hela tiden. Vet inte. Behöver någon som ruskar om mig, väcker upp mig. Resultaten för studentexamen kommer imorgon. Ett av dem kommer att vara dåligt, riktigt dåligt. Men det har ingen skillnad. Har bestämt mig vart jag vill. Det har ändå ingen skillnad. Behöver inte det.
Borde sluta svika människor. Borde säga vad jag tänker och känner. Jag är borta. Så ofokuserad. Så rädd. Kan inte svika löften. Kan inte vara ensam med sanningen. Har så svårt att fullständigt lita på människor. Vet inte. Kan inte säga. Får inte säga. Ska sluta flumma runt. Förlåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar