lördag 23 november 2013

ROSKA

Äntligen veckoslut! Det kunde inte komma lämpligare, motivationen för skolan ligger nog på minus i det här laget. Tyska provet gick inte speciellt bra. Det var så jäkla mycket uppgifter att jag mesta delen av tiden satt och stressa att jag inte kommer att hinna göra provet. Men godkänd borde jag nog vara, tror jag. Slutade tidigt och drog till gymmet i några timmar, hyvä minä! Hann vara hemma i någon timme och sedan och hjälpa brorsan köpa vinterskor. Fick också lite nödvändigt till mej själv köpt på samma gång och så bjöd pappa på middag. Inte så tokigt med tanke på att jag glömt att äta lunch på dagen.

På kvällen korkades skumppaflaskan hos oss och sedan bar det av till stan med tjejjen på bilden. 18-års firande vol.2 var det som gällde. Först på Shot bar med super goda frukt shots och sedan till Roska med shots, drinkar och suicide tequila. Hade inte tidigre varit till Roska, men det var sjukt kul! Musiken skulle kanske ha kunnat vara bättre, men annars helt underbart ställe! Nya bekantskaper, spontana människor och dans, Love it! Tanken var att "vara hemma vid 2" men det gick i kras. Klockan 4 drog vi oss i alla fall tillbaka till Grani.

Idag vaknade jag vid 12 och konstaterade att kontot säkert gråter, men att det var det nog värt. (Note to myself: dra inte legday med ökade vikter före du far och shoppar och far och dansar. Det känns dagen efter. Ordentligt.)  Dagen har spenderats i abi-verkkarna och kommer att fortsätta i detta tecken, kanske också borde börja med lite trafrikteori. Lämnar skolarbetet till imorgon, för idag orkar jag helt enkelt inte..
Over and out!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar