lördag 9 november 2013

TF

Oj, vad det har varit mycket rännande runt de här senaste dagarna! På torsdag var det högskoledag som för min del började med att jag råddade med tiderna så det slutade att jag stod på senatstorget men vått, okammat hår, ingen smink och kläder hastigt ihopplockade. Kan bara tacka mina underbara vänner som håller reda på mej när jag är så himla dålig med tider..
I alla fall! Jag åkte ut till Otnäs, fick höra om naturvetenskapliga utbildningar där och titta på TF:s nationshus osv. På eftermiddagen var det Vik och utbildningen om näringslära som stod i tur. Komiskt nog var jag den ENDA som hade valt det programmet så jag fick lite personlig guidning så det var riktigt intressant med blodsockertester  och sånt :) Jag missade bussen från Vik, men som tur kom Våfflan som min räddade ängel, så jag fick skjuts hem. På kvällen blev det en sväng till Sello och jag fick äntligen införskaffat nya vinterskor och sen lite annat smått och gott dessutom. :)

Igår, fredag var det tidig väckning för att hinna tillbaka Otnäs halv 8. Den här gången för Teknologförningens Mattetäphlan. Själva provet vi skulle skriva var som ett skämt för mej. Verkligen supersvårt! Så fick vi gå runt och bekanta oss med olika utbildningar och labb i Otnäs, som  världen störta akustikrum, en robothund, olika föreningar på TF, nya designer och arbetssätt i arkitektur- och desingdelen. Jag var ganska flunsig och trött av att gå så mycket, så jag fick inte speciellt mycket ut av det. Blev däremot piggare till kvällen då det var dags för cocktails och sits, hehe. Kan bara säga en sak: Teknologerna kan verkligen det där med att sitsa! Verkligen helt klart en av de bästa festerna jag varit på! Tempo var full fart, man hann knappt äta mellan alla sånger, gångångar och sjukt program. Jag vann faktiskt en tävling där man skulle söka att från skosnören till shottin och kondomer, så sjukt kul! Det gjorde inte heller något att man satt med såna man absolut inte kände. Det var bara att lära känna dem! 
Efter sitsen for vi på efterfest till nedre våningen. Jag tycker själv att fester där man inte känner så många, är de roligaste. Man behöver inte bry sig om vad någon tycker och tänker, utan bara dra med så många som möjligt och festa loss. Kanske helt bra att jag inte tänkte börja studera vid Aalto efter allt vad som hände efter x antal billiga shottin + tequila där till. Grymt roligt var det i alla fall och människorna var så underbara! Kvällen slutade mindre bra för min del, men kom tack vare hjälpsamma människor hem vid halv 7 tiden. 

Teknologer kan verkligen sitsa! 
Fick sovet några timmar, förrän bihålorna var så sjuka att jag inte längre kunde ligga ner. Nu har jag ordnat upp lite grejer, och sitter för tillfället med fötterna i varmvatten för att få ut alla stenar och fastat i fötterna igår. Fräscht!
Dagen fortsätter säkert i samma tröga tempo och på kvällen är det en Halloween fest. Är inte helt taggad att festa en till kväll med tanke på att jag kom hem halv 7 i morse, men tänkte ändå fara och hälsa på lite människor om jag hålls vaken. 
Inget mera att rapportera, det här blev romaninlägg, jag vet..

Hoppas ni har ett bra veckoslut! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar