söndag 3 november 2013

Alla helgons


På fredag var det ABI-fest med halloween tema som gällde. Tycker själv det känns jätte konstigt att fira halloween. För det första är vi Finland som inte har någon sån tradition, så det känns lite wannabe. Och för det andra heter det att man ska klä ut sig, inte AV sej som många ofta tolkar det som, man skämtar med de döda osvosv. Nåjoo hur som helst älskar jag och klä ut mej så bara för det var det roligt! Själv hade jag mormors gamla klänning, blod och zomibe-smink. Vi började med förfest hos Cindy med ca.10 människor, innan det bar av mot Kyrkslätt och BarShake med dem som ännu hölls på fötter, haha. Vi kom fram till Shake ganska sent, de flesta var där ren. Men det var roligt att träffa, tala och dansa loss med både nya människor och gamla bekanta. Fick skjuts hem av LinQ vid 4-tiden och var i säng lite före 5, riktigt rolig kväll all in all.

Lördagen spenderades mestadels i sängen med vatten och serier. Planen var att träffa Sofia på kvällen, men det blev aldrig av så jag blev hemma, men helt skönt det också! Fick massa saker gjorda som jag inte hinner göra annars, som byken och fysikläsing. Somnade framför 21JumpStreet nån gång vid 12-tiden och vaknade idag med sjuk rygg och huvudvärk. Dagens planer är utforska Kaari lite närmare, uppdatera garderoben, träna (för fjärde gången den här vecka!! Hyvä minä!) och laga mat till familjen när de kommer hem från Österbotten. Vädret är dimmigt och grått men jag sveper in mej i en skotskrutig halsduk och min söta KeepCup i handen!

Over and out! -->

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar