söndag 4 augusti 2013

There's a heaven above you baby


Det har varit ett bra veckoslut! Fredagen blev en riktig familjedag med cykeltur med pappa på morgonen. Planen var att cykla till Gäddvik på morgonkaffe, men mitt däck gick sönder just före Mattby så de blev för mej att leda hem cykeln ända till Grani i småregnet. Så kan det gå ibland. Sedan var jag och hjälpa Filip och shoppa lite saker (borde på riktigt utbilda mej till personlig shoppare!) och sen fortsatte det med mamma till stan för att titta på väskor. Inga väskor blev köpta, fastän vi var i  allt från LV till Aleksi13. Men vi hitta helt enkelt inget som vi gillade. Roligt hade vi i alla fall då vi satt på parkbänken eller på en restaurang och stirrade på förbipasserande. Mamma hittade ett par klackskor och jag 3 nagellack så helt tomhänta kom vi då inte hem efter närmare 8h springande i butiker, haha

Somnade kring halv 5 på morgonen efter lite för mycket random snack hela natten, så det blev sovmorgon till 12 på lördagen. Så låg jag och solade någon timme med engelskaboken i handen. Kvällens program var bio med Melina, den var så sööt!! Och sedan 'middag vid havet' som mera slutade som middag i havet, haha, så kan det gå ibland. Så blev det ännu en kopp te hos Melinas, och sedan hem där det varit kräftis så fick några kräftor som blivit kvar och satte mej ute på balkongen med ett glas vin i sommarnatten. Så varmt och tropiskt, love it!


Idag drog jag mej till gymmet för första gången på några dagar. Så blev jag upplockad och förde brorsan till Vihtis där jag träffade på massa bekanta, skoj! Så åkte vi till stugan, var där resten av dagen och nu är jag hemma igen. Har inte ätit någon ordentlig mat idag så kompenserar det istället med Tysk choklad framför Dexter, haha dessa sommarvanor.. Nå snart kommer vardagen men rutiner igen så det är väl bara att njuta av det spontana sommar-livet tills det!

Btw. så skaffade jag proteinpulver som vi blivit rekommenderade och som tydligen ska vara bra? så brorsan och jag ska ta det upp till bevis och prova nu till hösten när träningsrutinerna kommer igång igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar