torsdag 1 augusti 2013

1sta Augusti


Första augusti! Känns lite konstigt att sommaren helt snart är över. Älskar sommaren så mycket, men tror nog ändå lärt mej uppskatta vintern mera på senaste tiden. Blir vuxen kanske..?
Igår var det pluggdag nummer 2. Låg på balkongen nästan hela dagen, förutom ett besök till gymmet då, då. Läsande gick dessvärre lite trögt när allt annat blir så otroligt mycket intressantare så fort skolboken kommer i handen. Nå nu vet jag åtminstone det mesta om Justin Biebers karriär och massor om X-faktor i USA. Bättre än ingenting? :D Nå en dag till med engelskaboken och hela kursen är avklarad!
Idag gjorde jag en sak som jag länge gått och skjutit upp: städning av garderoben! Hittade massvis med kläder jag glömt bort att jag ens hade och kom fram till att min rumpa blivit större det senaste året. Vet inte om jag borde ta det som en positiv eller negativ sak, heehe.. Så inte så mycket mer..? Har otrolig lust att baka något fint eller laga fancy mat!
Imorgon har de lovats molnigt så vi tänkte åka på en liten väskinspektion/shopping- runda med mamma. Jag drömmer om en MK-väska för att skämma bort mej själv för stipendiepengarna jag fick från skolan. Kan inte ännu förstå att någon på riktigt ger mej stipendium i fysik av alla ämnen? konstigt värre.. Men jag klagar inte jag! haha.. Och på lördag ska jag på bio! Despicale me 2:an blir det med "le fluffy unicorn" aka Melina. Har inte sett tjejen på flera månader, så roligt blir det nog! Sen har jag inte så hemskt mycket planer för nästa vecka (förutom att läsa -.-) så om någon har tid och lust att träffas så är jag i stan!

Händer det något mer intressant i mitt liv då? Njaa, har bara talat massor med en helt otroligt fin person som verkligen fått mina tankar att öppnas och fått mej att tänka så mycket mer än jag är van vid. En ny våg med ett lite annat perspektiv än det vanliga i hemtrakterna. Så fina människor är det sällan man har turen att träffa! Men mer om denna person i ett senare skede (kanske, hihi ^^) -Ha de bra! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar