torsdag 11 oktober 2012

Kvällspromenix

En av de härligaste sakerna med sensommaren/hösten jag vet är att på kvällen kunna dra på sig de varmaste kläderna man äger och gå ut i den lite kyliga, men klara luften. Såklart att det fungerar vilken tid på året som helst  men det är något med det 'höstiga' i luften som gör just hösten till en av mina favorit filosoferings stunder. När det känns som ett kapitel är slut och allt ännu ger sin sista gnista för att lysa för världen, för att sedan tystna och gå in i sig själv. Ja, då känner jag också att det är ett perfekt tillfälle för mig att fundera tillbaka på allt nytt som sommaren har medfört, sätta mig ner och ta tag i det viktiga och allvarsamma i livet.
Hösten/vintern upplevs ofta som något mörkt, dystert och på något sätt jobbigt för många människor (inkluderat mig själv), men vintern är också den tid då mycket stillar sig och man verkligen får tid att lunga sig och vila ut ordentligt, fastän det sällan känns så. Det är bara ta dag i dagen och njuta av det man har, göra den till en minnesvärd och bra dag istället för att gå ner i den 'vanliga vinterdepressionen'. Ta tid och tänka över, inte bara tiden som varit, utan också tiden som komma skall. Och det viktigaste av allt: tiden som är där och nu.
Några fåglar som också satt sig ner för att filosofera över livet:
(dock på ett par aningen varmare breddgrader än de här..) -KeyWest 

I alla fall, kvällens program bestod av en promenix med en av mina härliga små filosofer  Eftersom vi inte kunnat träffats på så sjukt länge (säkert 2månader) blev snacket ganska flummigt, men bättre med en liten catch up än ingenting alls :) Alltid lika underbart att tala med den tjejen om allt mellan jorden och månen, och tillbaka igen 
Nu ska jag försöka få en lång natts sömn (skadar ju aldrig att börja 10 ;D ) för att orka med hela fredagen!

Gonatt  //Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar