fredag 12 oktober 2012

Kostymer&sånt

Höstig blid från lande för nästan exakt ett år sedan.

Idag har varit en sådan där dag då allt inte riktigt  det har velat fungera. Dagen började med att dra på sig lite finare kläder eftersom skolans tutorer ordnade en suit-up -day. Och som representativ tutor måste jag såklart klä mig enligt dress-coden. Processen i sig var ju inte ett så stort problem (förutom att jag lyckades söndra strumpbyxorna, men det syntes som tur inte..), men att powerwalk:a till skolan i klackarna på några minuter var en desto större utmaning. Nåh, till skolan hann ja i alla fall i något sånär tid (fastän jag börja 10..).  Har jag berättat att alla killar blir så sjukt mycket snyggare i kostym?  aaah..
För övrigt kändes timmarna bara långtråkiga och ointressanta. Har inte orkat lyssna på vilka länder som har högsta nativiteten  varför man inte ska droga eller atomernas elektronegativa värden. Så blev det en del fixande med ett och annat; sista möte inför tyska resan (iiik, sjukt taggad för den!!) och fotografering till skolans sidor. Inget annat.
Nu har jag varit i kontakt med kusinen och tydligen kommer dom inte hit en sväng förrän de beger sig till Italien :( synd, de skulle ha varit roligt att träffa dem..
Nu blir de lite skolarbete som jag missar under resan medan jag väntar på att mamsen kommer hem. Sedan är det familjedag på stan som väntar med lite shopping (+biljetter till NY!!) och kanske någon mysig restaurang? På kvällen får vi se vad som händer, borde i alla fall kolla lite packning och tvättning av kläder inför resan och sånt, inte desto mera idag. Njuta av en skön fredag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar