söndag 14 oktober 2012

Att vara påväg


Jag helt enkelt älskar att resa! När man reser ser man inte bara välden, utan också livet ut ett annat perspektiv. Snacka om att verkligen vidga sina vyer. Att resa är inte bara välstädade toaletter, vita lakan och hotellfrukostar. Om det är därför man reser kan man lika bra ta bussen ett par kilometer hemifrån och ta in på närmaste hotell där. Att resa är att leva i en annan kultur, och därför brukar jag försöka ta in allt av det lokala livet; allt från mat till språk och nöjen. Gärna bor man på ett litet lokalt motell och köper mat från något litet matställe eller från lokala butiken. Att åka runt och se sig omkring i närheten var man befinner sig hör ju såklart också till, försöka ta in så mycket som möjligt utan att det blir allt för stressigt, en semester från vardagen ska ju såklart också vara avkopplande!
Om allt gått väl under min resa befinner jag mig nu i Düsseldorf och ska ta tåget mot Köln där vi möter upp våra värd-familjer och bekantar oss med staden :)

Bild från vår underbara bilresa genom Florida:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar