söndag 17 augusti 2014

Weekend


God söndagskväll,
Min vecka har slutat riktigt bra! Jobb på dagarna och kvällarna mys. En kvällspromenad med Melina, kvällste och skitsnack med C, springrunda, filmen The dead poet society och en sen kväll med rallykörning och fina vyer med en jappe.
Igår åkte vi en tur till ikea med mamsen för att plocka upp lådor och allt möjligt nödvändigt till kämppän. Kom äntligen igång med att gå igenom och sortera massa gamla saker. Hela rummet ska tömmas på alla saker jag nu samlat på mej på de tio åren jag bott här. Ett stort projekt, massvis med minnen återupplivas och känslorna är blandade.

Mot kvällen styrde jag näsan mot C där vi förfestade lite innan det blev dags att åka in till stan och möta upp resen. Kvällen fortsatte till ett ganska fullt Amarillo med drinkar, shots och dans tills svetten rann. Jag fortsatte ännu lite på egna äventyr, lyckades tappa bort mej och missa tåget hem. Men hittade till all lycka en buss och ramlade innanför dörren vid 4-tiden.

Den här söndagen har spenderats på soffan med Netflix och skräpmat. Kvicknade till mot kvällen och fick en låda packad och en middag till familjen lagad. Så var det dags för den sista traditionsenliga söndags kvällisen med M&M, vilket kändes lite vemodigt. Måste absolut hitta nytt promenix sällskap i Åbo! Det skönaste som finns på den söndags kväll ju...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar