onsdag 20 augusti 2014

After work

Tjenare!

Någon ska att man under dessa 24 timmar skulle förvandla varenda negativa tanke till något positivt. Men hur i hela världen ska ska jag förvränga faktan att jag dragit på mig världens förkylning? Kan det om möjligt finnas något positivt i det? Förutom kanske att man slipper känna lukten av gamla dokument och tiotals års gammalt damm nere i arkivet... men fler positiva saker hittar jag inte i det.

Istället kan jag laga en lista på andra negativa saker som jag hittat något positivt i under de senaste 24 timmarna!
  • Igår var en jobbit arbetsdag -men inte lika jobbig som måndagens
  • Det börjar närma sig september och höst -men det betyder att nespressoknapparna som jag säljer, blir gamla. Vilket betyder att det finns det absolut godaste kaffet, gratis på kontoret!
  • Den ända butiken som sålde den telefonen jag skulle köpa fanns i Itäkeskus -men det ledde till att jag fick brorsan med med eftersom han skulle köpa skolböcker samtidigt, plus att vi sprang in i vår småkusin på vägen, vilket var skoj!
  • Telefonen som jag skulle ha var slutsålda eller reserverade och de ville inte ha min gamla i utbyte -men jag lyckades få mina tassar på en i alla fall med lite övertalning, score!
  • Jag fick inte ta bilen till stan, så vi måste ta tåg och metro som räckte evigheter -men det betydde att vi kunde ta en tur via BK och testa på deras fusion glass
  • Jag har inte alls fått så mycket bortslängt och packat som jag borde ha fått inför flytten -men lite i alla fall och nyckeln ligger på posten så den borde jag få här i något skede
  • Min väckarklocka ringde inte på morgonen och jag hann int till duschen på grund av det -men jag vaknade endå i något sånär tid och lyckades hitta några representabla kläder
  • Jag stinker för tillfället vitlök helt förfärligt -men med den himmelskt goda woken som jag åt  idag är det absolut värt det!
Nu blir det AW med några kollegor, och jag är 8 år yngre än den yngsta av dom...Hahha det blir spännande och se vilka barer den lite äldre generationen rör sig i :) Tänker skita i den här förbaskade snuvan och bara ha en skitkul eftermiddag och kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar