lördag 23 augusti 2014

Midnatt

After work:en blev riktigt lyckad! Många barer och lite väl mycke flaskor, drinkar och shots på borden. Eftermiddagen drog ut till kvällen som drog ut till natten. Fick lyckligtvis skjuts hem vid 1 så jag hade inte såå stora problem att stiga upp på torsdagen. Dessvärre hade min flunssa blivit dubbelt värre efter att sprungit runt i regnet med våta skor kvällen innan. Bläääh.

Torsdagens jobbdag gick faktiskt sedan rätt så smärtfritt med darrapizza till lunch, snorande och lite tidigare utstämpling. Kvällen gick åt att sortera saker, leka med    nya babyn (iphonen), snyta en miljon gånger och baka mockarutor till jobbet.

Idag var det fredag och därmed sista dagen på jobbet för min del. Lite tråkigt var det nog att säga hejdå till kollegorna och den fantastiska utsikten från mitt skrivbord. Men livet går vidare och sommaren har nått sitt slut och en höst full av studier står bakom hörnet. Det är bara att acceptera och vara glad att få några till nära vänner.

Idag har varit ganska mycket "sista". Vi passade på att ha hade sista familjedinnern hemma medan alla ännu bor under samma tak. Det kan vara de sista nätterna som alla officiellt bor i det här huset. Känns lite underligt nog om jag ska vara helt ärlig.. Det har börjat falla mig in att det är verklighet och att jag från och med söndag kommer att ha en helt egen adress och själv ansvara för precis allt.

Men nu är det dags att dra täcket över huvudet och inte stressa över de kommande dagarna. Imorron ska ja hinna gå igenom mina sjukliga mängder kläder och springa på studentfest.

-Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar