måndag 10 december 2012

Sur måndag

Efter ett förlängt (dubbel-) veckoslut med både mer och mindre nödvändiga strapatser var det inte det lättaste att stiga upp när väckarklockan ringde kl.7. Det resulterade också i att  om inte mamma skulle ha väck mig för 5:te gången 25 över, skulle jag ha försovit mig. Var så sjukt seg på morgonen att det var inte klokt! Nå, morgonmålet på finska-timmen fick i alla fall lite liv i mej :)
Annars inte något speciell skoldag, fick lite tutor-grejjer fixade och så hade vitsorden för förra perioden publicerats. Är nog helt nöjd mer resultaten, motivationen och förväntningarna var inte heller så höga, men igenom alla kurser åtminstone! Sista timmen var det gammeldans-övningar, och vi övade på elevdansen. Helt roligt var det nog, bortsett från att jag hade jätte ont i magen (säkert mjöl i köttfärs-såsen eller något..) och annars blev störd på att det gick så trögt och lära sig. Slutade först 4 och måste ännu via bibban och leta efter en engelsk skönlitteratur-bok. Utgående från bibban med en förkortad version av boken jag egentligen skulle ha, vars sidor är i fel ordning och annars ser ut att ha haft sina bättre dagar måste jag också via apoteket och beställa bivax. Det visade sig att vaxet var så otroligt dyrt att det första jag gjorde när jag kom hem var att avboka beställningen, skoj..
Sjukt trött, kall och hungrig kom man hem, måste säga hejdå till hundarna, gud va söta, kommer sakna dom så!! <3 Fick rester till middag och när allting ändå var rätt så i botten passa jag på att göra skolarbeten, städa och sådant tråk. Till råga på allt missar jag nu början av Täykkärit (och det är ingen idé att se från mitten..) och så en del Grani-människor som går mig på nerverna..

Kort och gott: dehär var inte riktigt min dag, kanske imorgon blir bättre? Åtminstone bara 9 skoldagar kvar innan jullovet <3

Bjuder på en kiva ego-bild, bara för att..
Nu går denna tös och sova i hopp om en bättre morgondag. <3 //Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar