lördag 15 december 2012

Julkonvent

Ännu en vecka närmare julen och min jul-stämning är inte ännu på topp, vad är det här nu..? Börjar vel bli så gammal att det inte hängs med i svängarna längre..

Nej, ärligt talat har det varit så mycket den senaste veckan att jag helt enkelt inte hunnit ägna många tankar på julen. Har haft skola till 4 alla dagar, mycket skolarbete och dessutom en hel del drama kring gammeldansen. Det tog upp inte bara en stor del av kvällarna (var en dag i skolan ända till 6, och då hade jag missat 2 lektioner..), men också blev skolarbetet lidande av det hela. Men till slut (sista timmen på fredagen) blev allt fixat och jag kan bara tacka rektorn, för att han var så försående och lyssnade på oss elever, för att sen inse att han gjort en fel-bedömning.

Som det inte skulle ha räckt ordenade vi tutorer en julkonvents-fest för ettorna, till vilken också det var en hel del att fixa och organisera. Själva festen höll vi igår i Villa Junghans, och den blev otroligt lyckad! Stämningen var på topp hos både tutorer, DJ's och ettor och alla var sjukt nöjda med det hela! <3 Perfekt! Själv gjorde jag nog saker som jag är mer, men också mindre stolt över, men livet går vidare. :)
Idag var det ganska tidig väckning för att städa det sista från festen och panta 3 säckar med tomflaskor, fräscht..
 
snygga tutorer, hahha...
Hann vara och träna på vägen hem. Träningen har blivit lite på hälft under den senaste veckan, så de var bara att jag orkade dra ett pass fastän välmående inte riktigt var på topp. Efter det har jag bara chillat hemma, ätit,  städat och mått ganska pissigt..
Nej nu blir det andra bullar! En liten power-nap och sen plocka fram jul-saker och planera det som behöver köpas i julklappsväg (jo, jag är alltid ute i sista minuten..) och ha en lugnare kväll ikväll :) Imorgon blir det julklappsshopping  för hela slanten (+kanske skor till gammeldansen..? :D), skolarbeten och träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar