söndag 23 december 2012

(när man har typ lika tråkigt som en dvärg på ett nöjesfält..)


 1. Hur gammal är du om fem år? (om min långa matta fungerar som den borde..) 22?
 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? familjen framför en fotismatch (Real-FC)
 3. Hur lång är du? typ 170cm..
 4. Vilken är den senaste filmen du sett? halva Ronja Rövardotter!! Den kom i TVn o guud va den va bra! :D
 5. Vem ringde du senast? iingen aning..
 6. Vem ringde dig senast? hahah någon som ja typ aldrig pratar med o som i misstag ringde när han höll på o spela gitarr, hahah ganska gulligt nog.. :p
 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? världen gick int under!!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS, om folk svarar snabbt! :D
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? om ja tittar upp från skärmen :p
11. Vilken ögonfärg har du? klar-blå
12. När vaknade du i dag? 9, o sen halv 12 hehe..
13. Vilken är din favoritjulsång? *black out på alla julsånger som existerar* 
14. Vilken är din favoritplats? på jorden? Key West <3
15. Vilken plats föredrar du minst? trånga instängda utrymmen med mycket männiksor.. :/ 
 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning! om studierna är färdiga, så troligtvis utomlands :D
 17. Vad skrämde dig om natten som barn? att titta ut genom helt mörka fönster och inte ha någon aning vad/vem som finns där.. :/ (ok, det skrämmer mej nog ännu..)
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? sekret något dåligt skämt som jag själv eller min bror drog fram med :p 
19. Hur stor är din säng? mitt i mellan 'normal' o dubbel säng :) perfekt att både sova en eller två i heeeh..
 20. Har du stationär eller bärbar dator? läppäre ftw!!
21. Sover du med eller utan kläder på dig? topp eller lös t-paita, kan inte ens tänka tanken att sova i långbyxor/långärmat!! får klaustrofobi-anfall av att bara tänka tanken..
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2 :D
 23. Hur många landskap har du bott i? 2 i Sverige, 1 i Finland
24. Vilka städer har du bott i? St:holm, Karlstad, Esbo, Grankulla
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota! sån sommarkänsla <3 
 26. Är du social? beror på humöret, men oftast; jo :)
27. Vilken är din favoritglass? allt!! (förutom brun-glass)
28. Vilken är din favoritefterrätt? nån hemlagad kaka eller glass :D
29. Tycker du om kinamat?  Asiatisk mat? Älskar de!! kryddor, nudlar, seafood.. <3 också en av orsakerna till min celiaki (överkonsumtion av nudlar... :/)
30. Tycker du om kaffe? Underbart! (med mjölk)
31. Vad dricker du till frukost? Juice eller kaffe 
32. Sover du på någon särskild sida? vänster.
33. Kan du spela poker? jepp!
34. Tycker du om att mysa/kela? mushiii <3
 35. Är du en beroendemänniska? Ja och nej. tror mej ha rätt bra självkontroll iaf..
 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? de var typ nån kändis.. googla 22.10 för närmare info..
37. Vill du ha barn? kanske..
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, Finska (tror jag mej kunna iaf..) o enkel tyska :)
39. Har du någonsin åkt ambulans? nää
 40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet såklart! <3
41. Vad spenderar du helst pengar på? kläder, resor, mat<3 
 42. Äger du dyrbara smycken? int egentligen..
 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? tittar egentligen inte på TV.. hahha men kan bara inte låta bli alla gamla Täykkärit-jakson som kommer om-o-om igen heeh
 44. Kan du rulla med tungan? jo?
 45. Vem är den roligaste människan du känner? mej själv? hahah.. nääh dom flesta som har en lite samma humor som jag brukar vi vel få igång någo 'rolit' eller vad man nu kan kalla det.. :p
46. Sover du med gosedjur? min trogna stora panter har varit min säng-partner sen 10 år tillbaka
47. Vad har du för ringsignal? någon tråkig, har inte orkat byta...
 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jepp
 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En julgran! :D
 50. Flirtar du mycket? beror på.. o i vilket tillstånd hah..
51. Kan du byta olja på bilen? det är vell därför man har en pappa?
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej.
 53. Vilken var den senaste boken du läste? Of mice and men
 54. Läser du dagstidningen? jo 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? nä, men dom brukar skicka Trendi lite nu och då iaf :)
56. Dansar du i bilen? nej?
 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? x3m och jo, jag är finlandssvensk..
 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? fina planeringar till julpyssel :D
 59. När var du i kyrkan senast? fredag med skolan... -.-
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? typ historia-läraren?
 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? årliga vecko-camoingen på sommaren när vi var små  :D haha, goda tider!
 62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? mitt gammeldas-par som just sa att han hade en julklapp från mexico åt mej :) gulligt!
63. Vad lyssnar du på just nu? Borrsans nån teini-musik.. 
64. Har du varit med i tidningen? Jo faktiskt! :D
65. Vad är det konstigaste du ätit? svärdfisk med peanut-butter marinad (fråga inte, pappas konstiga ideer.. och nej, det var inte gott!)
66. Vem såg dig naken senast?  ... din mamma?...
 67. Vad är det för färg på din tandborste? orange, o på tal om det måst ja komma ihåg o köpa ny här nu nåndag..
 68. Hur imponerar man på dig? lika sjuk humor som jag! :D och sen med ärlighet, empati och 'det där lilla extra' ;)
 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? jag håller det nog oftast för mej själv.. :/
 70. Har du någon piercing? I öronen? o snart en till!!! hihih
71. Din största vinst? jag hade alltid tur i lotteri när jag var liten, men den egenskapen har nog växt ifrån, jag satsar på tur i kärlek istället :)
72. Civilstånd? lite halvt singel/dejtar/friends with benefits, eller nåt.. 
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook,twitter, mail, bloggar o sånt trams..
74. Är du fåfäng? ?fåfäng?
75. Ångrar du någonting du gjort? njaa, joo egentligen nog, men livet går vidare som detalltid har gjort o dessutom lär man vell sig av sina misstag?
76. Hur gammal är din pappa? 46, typ?
77. Vilket är ditt drömjobb? snälla,berätta nån!?! om jag bara visste.. 
 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? resa resa o ännu mera resa!! :D
79. Vad har du haft för husdjur? fiskar.. joo..
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? vilka läsare? dessutom är jag ganska öppen så fråga på bara som det är något..
81. Svär du ofta? jo, tyvärr o har själv börja reagera på att jag svär allt för ofta.. :/
82. Sverige när det är som bäst? Sverige under sommaren <3
83. Kan du åka slalom? jo! men tycker det blir dags för brädan nu istället :D
 84. Vad har du ätit i dag? för mycket! och imorron blir det ännu mera, hjälp!
85. Vad har du för utbildning? Grundskola o snart studentexamen <3
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? fötterna faktiskt :)
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? hmm det här blir svårt.. armar o ben (men försöker rätta till det!:) )
88. Vilken är din bästa egenskap? jag har (oftast) något positivt att komma med, och så har jag svårt för att ljuga rakt ut (men det är nog inte alltid någon fördel det heller..) men jag har logiskt tänkande o ser lätt samband i situationen
89. Vilken är din sämsta egenskap? tidsoptimism! sen överanalyserar jag ofta saker.. :/ o sen sarkasmen! något jag måst skära ner på!! folk kan ju misstolka o sen blir allt helt fel..
 90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? ööhmm.. Gandi o Buddha?
91. Saknar du något? Joo :(( 
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? ja, men alla dagar borde vel vara viktiga dagar att uppmärksamma människor i ens närhet?
 93. Vad gör dig ledsen? Orättvisor o oärlighet.
 94. Vad gör dig glad? en hel del! små saker i vardagen, människorna runt omkring mej, god mat, träning o resor och känslan att av vara betydelsefull för någon :) 
 95. Har du varit gift eller förlovad? nej.
96. Vad ska du göra i helgen? söndag kväll?? men under julhelgen ska jag vara med nära o kära <3
 97. Vad är det knasigaste du gjort? en hel del ni.. får alltid mina flippade ideer nu som då :p
 98. Vad har du för laster? laster??
 99. Vem är din förebild? den var svår den.. äääh nästa!!
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? fa o tuta o vänta på julafton <333 Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar