fredag 7 december 2012

Gammeldans-klänningar och sånt

Den här veckan har varit lite speciell på många sätt. För det första har våra familjebekanta bestämt sig för att åka till södern (de rackarna.. :p) så vi tar hand om deras 2 super gulliga taxar för en vecka <3 otroligt söta!! Pappa, som också skulle sticka iväg till Brasilien för 2 veckor har lyckats spräcka en gammal handis-skada i sitt knä så han är sängliggande hemma och springer till olika läkare och magnet röntgen istället.
I skolan har en ny period börjat, så lite omväxlade timmar och skoldagar, dessutom har vi börjat träna inför gammeldansen i februari, skoj! :D har också hunnit träna en hel del i början på veckan, testade på piloxing som var grymt rolig, säkert nya favoriten på gymmet! Onsdagen var lite kortare när vi hade en självständighets fest med studentdimension. Hann laga middag till familjen förrän det blev bodypump på gymmet. Fick ett samtal från ett par vanda-killar att jag skulle dra mej ut och titta på när dom kommer till Grani (???) för att spela lätkä. Blev en liten process att få ut Melina hemifrån med att schasa iväg 3 killar från hennes hus, men en lättare match att övertala hennes bror att köra oss till sahara, hahah :D Kolla när killarna spelade, träffa också några gamla bekanta :) tills borsan hämtade oss igen (herregud jag vill också ha en bror med körkort!!) hem till Melina, snacka om allt och inget med massa glögg och sen till oss vart sen vanda-killarna kom. Sacka skit i några timmar (+ännu mera glögg). Var grymt trött så var i någorlunda tid och sova :)
På torsdagen var det ju 6:e december, Finland självständighetsdag! Dagen firades med städning och genomgång av gamla saker, härjande med taxarna, pepparkakshus bakning med finsk/finlandssvensk musik i bakgrunden, underbart god mat och balen på slottet :D alltid lika roligt och titta på alla fina klänningar och vem som gör bort sej (hahha jag är nog lite ond..:p)
Idag hade vi en ledig dag från skolan så jag passade på att sova länge och äta morgonmål framför lite serier på förmiddagen. Mamma jobbade kortade idag så vi for till Sello för att titta på olika modeller till gammeldans-klänningar. Det hela slutade med att vi spenderade 2,5h i den första butiken vi gick in i, hahha. Saldo: 3 riktigt fina klänningar och efter lite beslutsångest ett beslut för denna-->
Är riktigt nöjd och lite överraskad över mitt beslut, röd/lila!?! Den ska bara sys om lite i fållen när jag tittat ett par skor :)
Kvällens planer var egentligen att kolla på A Clockwork Orange -psykoleffa med C, men det blev avbokat så stannade lite längre i Sello med kaffe och shopping tillsammans med mamma :) hem, middag och nu sitter jag här, filosoferar och talar med annat folk som också firar fredag kväll som forever-alone och sånt haha :p Funderar på vilken film jag ska se eller om jag tar en omgång bordsspel mot brodern.. hmm.. jag blir alltid så tävlingsinriktad när det kommer till sånt så kanske vi skippar det ikväll, haha..
Inga speciella planer för imorgon, ska träna, städa, lite skol-arbete och så borde man vel börja fixa julklapparna också :)

Det var allt för mej, ha en bra kväll! -Mimmi
(jag tror bestämt en viss liten hund febrilt försöker gömma ett ben i min klädhög, fräscht!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar