söndag 1 december 2013

LILLAJUL

Tjenare!

Det har varit ett par riktigt bra dagar och idag är det första advent och grejer. December ren, vad i fridens namn?
I alla fall! Mitt veckoslut har varit riktigt bra. Fredagens ABI-fest var helt rolig. Vi hade fått Vip-utrymmet på Tivoli med egen bar, lite billigare drickor och sånt. Tyckte själv inte sådär speciellt mycket om Tivoli. Ganska stort, dålig musik och mycket annat folk. Men roligt var det att träffa människor, dansa loss till dålig musik och sådant. Måste nog erkänna att tågresan hem var kvällens höjdpunkt. Jag satt mittemot en man som hade med sig en ananas. Ananasen i fråga hette Andy och hade varit med honom hela kvällen, sjungit karaoke och grejer. Så sjuk och spontan person, helt härligt! Humorn var skyhög och jag vet inte sen när jag skrattat så mycket senast. Bästa tågresan någonsin, hehe. Var hemma någon gång vid 4 och somnade med ett leende på läpparna.


På lördag var det sovmorgon, trafikteori och chill med familjen som gällde. Möblerade om husets nedervåningen med mamma och kan faktiskt säga att jag är sjukt nöjd med resultatet! På kvällen var det överraskningsprogram som försenad födispresent till C och mej. Vi blev upplockade och omkringkörda med ögonbindlar tills vi inte hade någon aning om var vi var. Det visade sig sen att fem underbara tjejer hade ordnat lite lillajuls-mys med glögg, pepparkakor och hemlagad pizza. Så sjukt mysigt! De gav också presentkort till ett spa till oss var. Kan inte förstå att jag har så fina tjejer ❤ Super mysig kväll med fantastiskt sällskap!




Idag är det då söndag och första december. Sjukt. Och vart försvann snön? Dagen har gått ut på att öva trafikteori. Äntligen känns det som jag har det under kontroll och kommer att klara provet. Hoppas, hoppas hoppas... Dagens planer är att åka in till stan för kaffe och lite inköp. På kvällen träning, kanske. Så borde jag väl hinna börja packa för Schweiz, milda bananer... Men nu ska jag njuta att vara ensam hemma i nymöblerade huset! Ha en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar