söndag 22 december 2013

Dan före dan före dopparedan


Seg uppdatering, jag vet.. Men för tillfället händer det så mycket i mitt liv. Både bra och dåliga saker. De dåliga tänkte jag inte alls nämna för de är super-personliga, och för att jag verkligen inte har ord för att uttrycka dem på ett bra sätt. Försöker bara fokusera på det positiva istället!
På torsdagen var den den stora dagen för inssin. Jag var nervös som bara den och tycke själv jag körde rätt så dåligt men igenom var det! Jag var så lycklig och lättad när jag fick pappren i handen att tårarna bara rann ner för kinderna. Det kändes så bra och min körlärare var nöjd. Underbart! Kvällen gick ut på att snabbt slänga ihop en textkompetens för att sedan fara ut och köra runt i hemtrakterna och lyssna på musik i bra sällskap. Bilen blev också tvättad så pappa var inte allt för sur på mig när jag svängde in på gården på natten med halvtom tank, hehe.

På fredagen var det traditionellt julprogram i skolan med kyrka, julgröt och julfest. Fick nog ganska bra julstämning av alla julsånger och ljus. Kan bara säga att julfesten var en positiv överraskning. Tänk vad många talangfulla och engagerade elever i min skola. Vackert! Efter de var det kaffe för ABIna mer lärarna och jag var hemma redan vid 12. Lagom trött efter många korta nätter blev det en power nap före "lunch-date:n" följt av sista-minuten julklapps shopping. Hittade i alla fall allt jag skulle ha och Hagalund var mysigt upplyst med jul-belysning och marknad. Mot kvällen samlades vi ett gäng tjejer hos Sophia för att grunda lite före vi drog till Lärkans ABI-fest. Tivoli var än en gång en liten besvikelse, men snäppet bättre än förra gången. Träffade människor jag inte sett på flera år, musiken verkade bättre och min egen fiilis var på topp. Festade på sättet jag är bäst på: ensam borttappad och i nya bekantskaper. Galet och härligt! Åkte i alla fall redan hem vid 3 med Emelie och slocknade på golvet vid 4. Precis som det ska vara.

Igår, lördag, blev en lite trögare dag. Stor del av dagen spenderades på stället på bilden. Avslappnade och skönt. Lade också egna ljus av gamla ljusstumpar som jag tänkte ge i julklapp till till några nära. Resultatet blev riktigt bra, ska se om jag får fixat någon bild på dem här.. Så tog jag mig i kragen och mitt dåliga samvete och körde ett yoga-pass på gymmet. Inte den tyngsta träningen, men helt okej "dagen-efter"-träning. Resten av kvällen spenderades på vägarna med brorsan och sedan hos Höckerstedts. Orkade tyvärr inte följa med ut och fira en nybliven 18-åring, så körde istället slut bilens tank i längs vägar i 140km/h ensam i natten. Så galet. Så härligt. Som om hjärnan släpper allt för en stund och det enda som existerar i stunden är farten, den svarta vägen och musikens dunkande.

Var hemma när bilens tank var slut och tog igen min sömnbrist med en 11h nattsömn. Har haft en "jag-dag" idag. Inte orkat prata med andra människor, satt på bra musik på och städat, bytt lakan, paketera julklappar och annat nödvändigt. Vi har inga julpynt i år. Bara några stakar och stjärnor i fönstren som för att visa till omvärlden att allt är okej. Visa att allt är som de ska, precis som vanligt. Granen ligger ute på baksidan och familjen samlas inte på samma ställe, samtidigt. Men vad gör man? Kan man göra något? Väntar på att minuterna går och jag kan fara till gymmet och träna bort alla oklarheter i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar