måndag 2 december 2013

Destination: Geneve


Så var det kvällen inför dagen. Dagen då det bär av till Geneve och Cern med en liten härlig fysikgrupp.
Dagen annars har varit bra. Klarade bilskolans teoriprov med nöd och näppe på morgonen, vilket var en stor lättnad för mej. Var så otroligt nervös och hade av någon orsak svårt att sova på natten. Sjukt.. Nu är det i alla fall över och nu gäller det bara att satsa på körtimmar och inssi här i något skede.
Kvällen har gått ut på att tvätta kläder och packa. Nu borde allt vara med och väckarklockan står på 4.45. Flyget går först 8, men vi behöver tydligen vara där i redigt god tid före.. Skönt i alla fall att jag kan åka med samma taxi som pappa till flygfältet. Kanske lyckas sova där och på flyget en stund åtminstone. Annars har jag inte så mycket mer att meddela än att det säkert kommer vara ganska tyst här tills när vi kommer hem på fredag kväll. Tar inte med mig någon kamera så det blir nog ett gäng mobilbilder och kanske några lånade underveckan eller senast på veckoslutet. (men så brukar det ju till största delen vara dessutom, hehe proffsfotografen här hej!) Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma mig bort till ett något varmare Geneve!  -Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar