måndag 29 april 2013

The day before tomorrow

Hade ett bra veckoslut. Fick sällskap att C och Gandi till promenad på lördag (läs: 2h skvaller sittande på en kall bänk). Tidig sängdags blev det däremot inte, nej. Jag tittade på serier och American Pie halva natten.

Söndagen blev tidig uppstigning, bananpannkakor (sååå gott!!!) och moppande av köksgolven, hyvä minä! Klockan 2 stod Melina utanför dörren och så blev det bloggmöte, femi-freddo (den underbara kakan i förra inlägget), spel och 'hälsosam' smoothie. 
Hade tydligen lyckats glömma min väska i bollhallen på lördagen (alltså jag glömmer ALDRIG saker efter mej??). Så var med mamma till bollhallen för att få det fixat. som tur hade städerskorna hittat den och satt den i städskrubben! Allt kvar! Pengar, nycklar.. Mitt förtroende för mänskligheten steg nog riktigt rejält! Det som var sämre var att jag missade BodyPumpen med 2min, men drog istället egen träning på gymmet :) Där var också lite andra tjejjer så vi blev som vanligt och tala om allt möjligt. Kvällen gick ut på lång dusch, tomatsoppa och läxor.


Idag var det måndag. Har fått som vana att vara sådär äckligt positiv alla måndagar. Skolan gick helt bra och vi fick vara och samla in pengar för Unicef i solen, så nu har jag gjort mitt för mänskligheten idag (läs: den här månaden). Våfflan har fått körkort så hon har för vana att skjutsa några flickor den långa vägen till centrum varje dag, hahah alltid roligt :D Så har jag skrivit men summary till engelskan, tränat (30min länk och 30min step + stretchning), gått hem i regnet, och nu är jag här. 
Det är ju vappen imorgon! Grymt skoj (fastän vädret kan bli dåligt.. :/). Planerna är lite si som så, typ picnic och sedan fest? Föräldrarna har åtminstone fest hemma så jag kan ju alltid komma hem och fest med närmare 50-åringar :D Men tror i alla fall det blir roligt vad som än händer :) Är på super humör så jag har nog roligt var jag än är :)

Btw. Far med 80% säkerhet till Prag nästa vecka!! Mamma jobbar där då så jag tänkte passa på att åka dit, shoppa, underhålla och turista mej! Skoj!

Nu blir det kemi läxa--> ha de bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar