tisdag 3 september 2013

Konffisar och dagsverk


Helgen var super-lyckad! På lördag var det min egen skribagrupps konfirmation. Så roligt att träffa både hjälpledare och konfirmanderna igen och följa med deras dag. Kyrkan var lång, men bra och sedan blev det kramar och glada ansikten för hela slanten. Blev på kaffe i kyrkan med lite folk och sedan satt vi med några hjälpledare på Subway i någon timme. Fick äntligen träffa underbara Tove, om det bara var för några timmar, men roligt var det :)
Kvällen bestod av städning, fixande för söndagen, träning och lite firande veneziansk på bakgården med släkten.




På söndag var väckarklockan inställd på 7.45 för att hinna med allt som skulle lagas och ställas till. Så blev det konffis nr.2, kramar och fest hos oss med massa släkt och vänner. Alltid roligt att träffa folk som man inte hinner se så ofta! God mat var det också, heheh.. Efter festen var det en timmes paus och sedan kom efterfest-folket med familjebekanta, och vänner. Kvällen slutade på vårt golv, jammande och konstiga diskussioner. Tack till alla som kom!










Igår var jag helt slut efter veckoslutets festligheter. Orkade i alla fall dra mej på pilates på kvällen.
Idag har vi ledigt från skolan och ska jobba. För min del betyder det att jag lagar skolarbete och köttsoppa. Skönt! Ikväll ska jag träffa Fanny (aka. famo) och baka bulla och sånt man gör hos sin famo. :)

Ha de bra! Nu blir de att beta av högen med läxor och läsa på skrivningarna.. skoj..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar