fredag 15 mars 2013

vakta barnen små..


Ännu en vecka har då gått. Den har för det mesta gått ut på träning, skoljobb, dexter och helt för mycket gottis, heeehh..
Idag har det varit lite annat, känner mej riktigt super aktiv! Skola från 8-13 som faktiskt gick helt okej. Det är bara att satsa att följa med på timmarna så är jag inte helt borta sen i provveckan :D
Efter skolan var jag via hem, bara för att upptäcka att jag glömt nycklarna, lyckat! Så jag lämnade alla skojgrejjer ute i hopp om att ingen skulle vilja stjäla mina vackra fysik anteckningar. Tog tåget in till stan för att skaffa någon religions bok så passade på att köpa böckerna för nästa period på samma gång så är det fixat ren :) sprang in i Acce också, haah skoj o se den filuren igen också :p Så stack jag till Sello fara för att märka att smyckes-skrinen som jag skulle köpa var slut. Och de skulle ha funnits i stan, men smarta jag kunde ju såklart inte ha fixat det då på samma gång jag var där, nej..
I alla fall kom C också dit, så jag var smakråd medan hon köpte klänningar. (och jag köpte ingenting fastän jag var inne i säkert 5 butiker, rekord!!) Så blev det kaffe, snack o sånt skoj. Måste skynda till Grani (försenade tåg som vanlit.. -.-) och snabbt hem via och byta kläder och sedan till LadyLine. Hahahh jag kom innanför dörren i samma stund som dörren till spinningen stängdes så jag såg det som ett tecken att jag nog inte hör hemma i ett minimalt rum, fullt med svettiga tanter, heheh.. Det blev lenkki och RVP istället. Väl hemma löste jag klädkris nummer 2 för dagen (borde kanske överväga att börja jobba som personlig shopping-rådgivare?) den här gången var det mamma som skulle på fest.
Så fixade brorsan middag och nu 'barnvaktar' jag. Det betyder egentligen att jag ska vara tillgänglig för eventuella krissituationer. Så jag sitter i andra rummet och äter choklad medan brorsan spelar PS i andra rummet.. hmmm skoj.. saknar nästan tiden då barnvakting gick ut på att spela spel och titta på disney-filmer hela kvällen.. Men helt skönt egentligen, behöver inte göra så speciellt mycket men ändå känna att 'jag gör något'.
Hahahha nu börjar jag bara babbla, är seriöst helt slutkörd och somnar nog här på soffan när som helst. Ha ett bra veckoslut <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar