söndag 3 mars 2013

It takes two to tango

Det har varit en helt super-dag idag!
Lyckades fastna i boken 'The Catcher in the Rye' och blev uppe och läste den till långt in på natten. Resulterade i att jag sov till 12, då mamma väckte mig  idag, hehe.. Hade grym träningsvärk efter gårdagens pass så det blev ingen träning idag.. :/ städade istället kart mitt rum och lagade undan en del skolarbeten, skönt att känna att jag börjar få kontroll över mitt liv igen!
Sedan kände jag mig så där lagom spontan och på humör att träffa lite folk. Fick för mig att fara på ett spontant teaterbesök med Sofia. Herregud, hade inte sett den tjejjen på så otroligt länge!! Närmare 3 månader eller något..? Sjukt! Hahhaa jag har börjat bli riktigt kulturell nuförtiden, andra spontana teatern den här VECKAN!!! Och nästa vecka blir det en till, hahah.. Men jag älskar teater som konstform! Det finns så många olika sätt att uttrycka sig på genom det. Gäller bara att gå dit utan fördomar och helt öppen för nya upplevelser! :)
I alla fall! Teatern (Nenäpäivä) va helt OK, på finska dock, jag överträffade mig själv genom att förstå allt vad de sa, yeyy :D Humorn var rätt bra så alltid något! Träffade också den del bekanta som jag inte sätt på länge så det var skoj :) Sedan blev det sen middag på Vapiano tillsammans med massa snack om allt möjligt och sedan en buss hem. Blev och stå i evigheter i snöstormen, dansade och sånt skoj förrän jag kom hem 12, helt insnöad och stelfrusen.


Det hände förresten en kul grej när jag sprang in på bussen (sen som vanligt.. -.-). Visste att jag hade mitt busskort med, men kunde bara inte hitta det. Så när jag stått och grävt i väskan en bra stund utan resultat, gav jag upp, plockade fram plånboken för att betala och då sa bara chauffören: 'ääh int behöver du betala, jag bjuder!' Så himla snällt! Han sken verkligen upp min dag! :D (förstås hittade jag kortet 2min efter jag satt mig ner men vem skulle nu inte utnyttja en gratis resa när man får den? heeeh..)

Nu ska jag äta lite mer choko och sen blir de dejt men John Blund ;) -Gonatt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar