fredag 28 juni 2013

Så kommer jag tillbaka igen

För en gångs skull har jag varit i stan i fem dagar I RAD på en sommar! Har känts lite annorlunda, men ändå super roligt. Har haft huset ganska mycket för mej själv när mamma också begav sej till Paris. Har haft fullt med program och hunnit träffa massa människor så nu är jag redo att dra iväg till andra breddgrader för ett par veckor igen! :)
Lägger upp lite bilder och kort vad jag sysslat med under de senaste dagarna:

Måndag:

Alltid så när man ska ta bild på hundar.. :D

Yoga, chill med bröderna (som sedan for mot Österbotten), underklädsshopping och middag, kvällspromenix och snack med C.

Tisdag:




Heldag på Borgbacken med underbara Tove, aka. Tuff-tuff. Massor med skratt, härjande och åkande i attraktionerna. Vann dessutom en liten mini-chili, haha såå stolt!

















Onsdag:




Banan-pancakes, solande, fönstertvätt och gymmet. Nicola kom också dit så vi blev där och tala några timmar tills gymmet stängde, hehe.


Torsdag:



Hör och häpna: JAG RÄKNADE MATTA!! är nog själv också lite imponerad.. Så var det dags att träffa min kära danspartner aka. Mexikanen Arturo, en sista gång förrän det är dags för honom att åka tillbaka till Mexico. Han lagade traditionell guacamole med nachos till mej (så gott!) och vi talade i några timmar. Följde honom till Sello och skaffa några sista grejer från Finland och så blev det att säga hejdå och hoppas på att vi träffas någon gång igen. Sorgligt värre :'(. Måste sticka till gymmet för att inte bli helt för emotionell. Var där helt ensam till stängningsdags. Det är så skönt att kunna träna helt själv utan något annat folk som ser mina moves xD Mamma kom hem från Paris på kvällen och hade med sej lite presenter och muntrade upp mej.

Fredag (idag):




Var hurtig och hade väckarklockan på halv 10 för att hinna till morgon pilates. Var snabbt i bastun och duschen på gymmet, s hem via och till Olars för att luncha med mamma på hennes matrast. Himla god sushi!
Så var jag en stund på hennes jobb och sen till Grani. Chillade en stund med några tjejer som råkade sitta på gräsmattan och sedan hem och städa, byka och laga middag. Nu sitter jag och dricker te och lyssnar på gammal musik, ska sätta på någon film och fundera vad jag ska ta med mej till Österbotten. Vi kör nämligen upp till Jeppis imorgon med morsan o. farsan och blir där någon vecka för att hälsa på hela tjocka släkten, fiska, golfa, springa på loppis och äta mommos fantastiska mat. De blir roligt att se alla där också!

Btw. testade på detox-diet den här veckan. Det gick riktigt bra i typ 4 dagar? men det var faktiskt himla svårt att hitta något att äta på t.ex.Borgbacken och dyl.

Ska se om det kommer några inlägg de kommande veckorna. Kanske skulle kunna tidsinställa lite?
Annars så; ha det så gött tills dess <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar