måndag 10 juni 2013

HANGÖ!


Den här veckan har spenderats i Hangö. Går på en finska prep-kurs iför höstens skrivningar. Vi är ett gäng tjejjer som hyrt en lägenhet för dehär två veckorna. Det har gått mycket bättre än jag förväntat mej! De tre timmarna finska varje dag är dessvärre en liten pina, men på eftermiddagarna och kvällarna har vi haft fullt med sysselsättningar, allt från lite vildare strandkvällar till solande på någon av de många ständerna eller träning. Vädret har varit helt underbart, lagom varmt och soligt varje dag! Det är skönt att bara cykla runt på de platta gatorna i bara shorts och topp!
På fredagen fick vi dessutom besök från Grani så vi stack ut och äta fint, hihi ^^ och så stack några bort över lördagen och en pojkvän har kommit på besök.



































Annars är allt bra med mej, lite deppigare saker har dykt upp, men det hör väl livet också till? För tillfället är klockan nästan 2 och alla ligger och sover. Var ute på lite egna äventyr här på kvällen/natten och nu sitter jag här och lyssnar igenom massa Kent skivor.
Det är så himla konstigt, har börjat följa med min sömnrytm och månkalendern, och det verkar som den faktiskt påverkas av månens läge! T.ex. för tillfället är det ingen måne och då behöver jag jätte lite sömn och sitter gärna uppe till sent på natten. Däremot när månen är full plågas jag av oroliga sömnlösa nätter och ständig trötthet hela dagarna. Konstigt, men ganska intressant om du frågar mej.


Nu ska jag dra mej till sängs så jag åtminstone får 8h sömn och orkar med skolan, människor och kanske en till dag på stranden? (har blivit såå brun på de senaste dagarna, yeyy!! :D )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar