söndag 20 januari 2013

söndag med vinterväder

Så har ännu en vecka gått, och snart är det måndag igen. Det stämmer nog att efter julen, fram till sommaren går tiden på något sätt snabbare. Den här veckan har varit ganska fullproppad, men ändå otroligt rolig!
Har lyckats ta mej i kragen och äntligen 'kommit igång' med skolarbetet igen. Tror nog det var påminnelsen om att det börjar en ny provvecka om 2 veckor som satte eld i baken på mej. Annars har vi haft en hel del roliga dans-övningar, och nu är alla danser utlärda! Bara elevdansen och finslipingen kvar och sedan är vi redo för gammeldansen! :D det är en hel de spännande för den med också nu i luften, men det är bara underbart!
Kvällarna har gått åt att träna, sola och springa på loppis. Alla de faktorerna +att solen tittat fram nu som då har gjort att jag blivit otroligt mycket gladare och positivare. Livet känns mycket lättare på något sätt :)
Igår, lördag var det inte bara -28* utan också en skoldag på schemat. Egentligen var det inte så farligt för jag hade inga 'normala' timmar och sen var jag och springa 40min o bara en ganska intressant föreläsning på eftermiddagen.
For med mamma o pappa till akseli för att avsluta vårt loppis-projekt o slutsumman var toppen! :D så var det handismatch o snarvlande med C som gällde :) Hemma väntade en varm bastu och middag (skit-god!). Bastun behövde verkligen, var frusen ända ner till märgen när jag äntligen var hemma. lyckades på något sätt somna på min pall nångång vid 10-tiden medan jag läste en engelska bok? wtf, tydligen var jag helt slutkörd för jag sov 12h?

Idag ska jag bara försöka ta det lugnt (har lagat bort en del skolarbete ren), kolla någon mysig film, äta avocado-pasta och sedan bodypump kl.5. Perfekt söndag! (bara man inte skulle ha det där finska-föredraget som väntar imorgon.. :/ men det borde nog gå bra,hoppas vi!)

Nu är det kaffe och New Girl som gäller, ha de gött! <3

(bild från förra året i Gäddvik)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar