tisdag 13 november 2012

Dagen efter & dagen efter det

Tisdag! en av de bättre dagarna i veckan :)
Men först lite om veckoslutet:
På fredagen for jag alltså till Tove i Uleåborg. Tågresan gick riktigt bra och jag fick en hel del läxor gjorda. Träffa Tove på stationen och vi gick till hennes kämppä, sjukt najs med egen kämppä!! Jag vill också!! Vi gick på stan en stund, kolla på staden, var på kaffe och via butiker för att köpa lite nödvändigheter ;) Jag fixa middag till oss och sedan började spektaklet. Vi flippade hos henne och sedan ute på stan. Träffade en del typer, vissa mer creepyga en andra. Men som tur blev vi räddade av två snälla killar :) Vi var båda ganska trötta så de blev inte så grymt sent den kvällen trots allt.

På lördagen sov vi till typ 1-tiden och sedan sprang vi runt på stan för att söka något att äta, de blev att jag bjöd på sushi  sen och köpa mer nödvändigheter och den nya bond! shiit den var helt sjukt bra!! Efter det blev det vildare med drinking games, snack och allmänt härjande :D Vi drog oss ut också och in i några barer, men det blev för det mesta ute på gatorna, nere vid havet på bryggorna (hahhah..) och på marken på torget :D Träffade också ett gäng spanjorer från Torneå som var riktigt trevliga ;)) btw, varför är det så att när man inte söker någon dyker det plötsligt upp en charmig spanjor?? Hur som helst, släppte av spanjoren på en bar och vi stack med Tove på pizza. 'Hemma' var det lite fylle-angst och sånt som gällde, men vi var säkert och sova vid 4-tiden.
Tåget for vid halv 12-tiden på söndagen och före det lite städning och sånt. Blev ett avsked i regnet och en 6-timmars tågresa hemåt. Mådde inte så bra så det var mindre mysigt att åka baklänges med en smaskade gubbe bakom sig. Väl hemma fick jag restena av farsdagsmiddagen och kaka!  sen solsidan och sägen.
Måndagen var jobbig. Var sjukt trött och hade en lång skoldag med tutormöte i mitten. Klockan 4 skulle jag också vara på LadyLine för att träffa min personliga tränare och prata om träningsrutiner mm. blev och tränade på gymmet 1,5h också, pluspoäng för mig! :D kom på att det är mycket lättare att t.ex. cykla om jag tittar på serier samtidigt. det tar lite bort fokusen från tiden och kilometrarna :) Hemma blev det rester, läxor och Täykkäit som perfekt slut på den långa dagen.
Idag har varit en bra dag! Bara kemi, hälsokunskap och matematik (inte nu för att jag förstod något på  någondera av timmarna..) slutade ren vid 2-tiden och kom hem för att frosta av frysen samtidigt som jag tittade på nyaste GossipGirl och åt gammal glass. Perfekt! Nu var fredagens dagsverk avklarat, så får en ledig dag på fredag, yeeyy!! Hann också göra en motionsdagbok till HK:n före spinningen kl.6. 45min spinning var precis det jag behövde för att bli riktigt slut! :D Fick mat och en lång dusch, lagat engelska presentation och datat allmänt :) Imorgon måste jag till hälsostationen kl8 (fastän jag börjar 10!! snacka om störande..) för tester och sedan kanske till gymmet före skolan om jag hinner :)
Men nu kallar biologiboken och sängen -Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar